Hvordan indsamler vi personoplysninger?

Politikken omhandler cookies og persondata, som opsamles og behandles via hjemmesider, bookingsystemer, tilfredshedsmålinger, nyhedsbreve, browser-cookies, sociale medier, og andre tilsvarende systemer, når du vælger at købe og/eller anmode om en af hotellets serviceydelser. Samt via hotellets TV-overvågning.

Indsamling af personoplysninger samt behandling af disse vil til enhver tid ske i henhold til loven.

TV-overvågning er opsat som en tryghedsskabende foranstaltning for medarbejdere og gæster.

Overvågningen vil som udgangspunkt finde sted ved hotellets indgang, parkering i reception og bar samt ved vareindlevering.

Hvad er formålet med indsamlingen?

Personoplysninger bruges til at levere den service, som oplysningerne er indsamlet i forbindelse med. Oplysningerne bruges derudover til at få større kendskab til vores gæster, bl.a. med henblik på at målrette vores markedsføring til de enkelte gæster.

I forbindelse med vores behandling af persondata, anvender vi udvalgte eksterne databehandlere, som har indgået databehandleraftale med os, og kun behandler data efter vores anvisninger. Personoplysninger videregives i øvrigt ikke til tredjepart, med mindre du selv udtrykkeligt giver tilsagn hertil.

Hvilke data indsamles, og hvor længe opbevares de?

Vi indsamler og behandler typisk følgende typer af oplysninger:

  • Navn, adresse, telefonnummer, e-mailadresse, fødselsdato samt andre almene personoplysninger.
  • Kreditkortoplysninger – eventuelt som garanti for din reservation.
  • Demografiske oplysninger
  • Købshistorik og andre digitale serviceydelser.
  • Feedback via vores kundeundersøgelser.
  • Feedback på sociale medier og andre digitale platforme.
  • Browserinformationer.

Du kan efter eget ønske vælge at give os personoplysninger ud over de almene personoplysninger, som du vurderer kan have betydning enten af sikkerhedsmæssige hensyn og/eller for at give os mulighed for at skræddersy serviceydelsen specielt til dig.

Det kan f.eks. være oplysninger om

  • Handicap
  • Allergi
  • Særlige fødevarepræferencer
  • Medicinsk tilstand

Oplysningerne opbevares i det tidsrum, der er tilladt i henhold til lovgivningen, og vi sletter dem, når de ikke længere er nødvendige. Perioden afhænger af karakteren af oplysningen og baggrunden for opbevaring.

Det juridiske grundlag for behandlingen

Herunder redegøres for de juridiske grundlag, hvorpå hotellet baserer behandlingen af dine personoplysninger.

Hotellet kan eksempelvis behandle dine personoplysninger fordi det er nødvendigt for at opfylde en kontrakt, som du er part i. Det kan f.eks. være i forbindelse med hotelophold, mødeafvikling og/eller samarbejdsaftaler.

Ligeledes kan hotellet behandle dine personoplysningerfor at kunne gennemføre visse handlinger og/eller forberedelser på din anmodning forud for indgåelse af en kontrakt.

Behandlingen kan også finde sted for, at hotellet kan forfølge en legitim interesse, medmindre din interesse går forud for dette.

Af legitime interesser, som hotellet forfølger, kan bl.a. nævnes statistik, kundeundersøgelser, interessebaseret markedsføring og analyse af generel brugeradfærd med bl.a. det formål at forbedre din fordele, din oplevelse samt kvaliteten af hotellets serviceydelser.

Beskyttelse af personoplysninger

Hotellet vil på din anmodning eller såfremt hotellet bliver opmærksom herpå, ændre eller slette ukorrekte eller ufuldstændige oplysninger. Du er også berettiget til uden vederlag at modtage en udskrift af de personoplysninger om dig, som vi behandler. Anmodninger om sådanne udskrifter skal fremsendes skriftligt til:hotel@hotel-hedegaarden.dk Anmodningen skal underskrives af dig og indeholde dit navn, postadresse, telefonnummer, e-mailadresse.

Hvis du vil klage over vores behandling af dine personoplysninger, har du også mulighed for at tage kontakt til Datatilsynet.